Forum entuzjastów IT, a tu zamiast o produkcie, to o biznesie...
Forum > Hardware > Ryzen
Wysłane 2017-04-05 11:13
Wysłane 2017-04-05 11:23 , Edytowane 2017-04-05 11:25
@Maveriq
ale to jest o produkcie - że za późno, że rynek sie kurczy, że AMD przespało kardynalną zmianę rynku. Poza tym nie mamy juz 15 lat żeby cieszyć sie z poprawionego o 10% wyniku w 3D Marku.
Wysłane 2017-04-05 11:25 , Edytowane 2017-04-05 11:26
straszny
no miałem rację - kurczy się a nie rośnie, nie wymyślaj sobie
Tyle, że rynek PC to nie tylko zakup nowych jednostek, ale adaptacja starszych. A tego większość wykresów nie uwzględnia.
O ile kilka lat temu była zauważalna migracja graczy na platformy mobilne, o tyle widać teraz powrót i reaktywację PC do grania. O popularności świadczy dobitnie lista tytułów na PC i ich sprzedaż.
Wysłane 2017-04-05 11:25 , Edytowane 2017-04-05 11:28
@1084
wykres uwzględnia zarobki na danym typie platformy, nie ile razy wymieniałeś sobie kartę graficzną.
Wysłane 2017-04-05 11:27 , Edytowane 2017-04-05 11:29
straszny Czyli ma niewiele wspólnego z ilością sprzętu. Sprzedając samą kartę GFX do kilkuletniego komputera zarabia się mniej niż kupując nową konsolę, a PC nadaje się do grania na kilka lat.
Za ok. 1000zł mamy komputer do grania w mniej wymagające tytuły, za ok 2000 zagramy we wszystko na rynku.
Jak użyjemy komponentów które nam zostały ze starego, system, obudowa, zasilacz, dysk, to cena spada.
Marża w tym segmencie wynosi ok. 8%. Stąd nie generuje wysokiego zysku.
Wysłane 2017-04-05 11:28 , Edytowane 2017-04-05 11:29
@1084
Jeśli nie będzie zarobku, rynek dalej będzie się kurczyć, tka jak pisze spider - do takich nisz - strategie, przygodówki dla geeków. A za kurczeniem rynku pójdzie coraz mniejsza sprzedaż detaliczna częsci komputerowych.
Wysłane 2017-04-05 11:32 , Edytowane 2017-04-05 11:33
straszny Sprzedaż części na rynku PC to nie jest wielki zarobek. Ten rynek zarabia na usługach. Części idą po kosztach, stąd nie generują wielkiego zysku. Zysk idzie głównie do producenta i hurtowni.
Potem zyski generuje oprogramowanie. I są to spore pieniądze. To nie Android z aplikacjami za free.
Bywa, że daje firmie w ramach umowy sprzęt do pracy gratis, bo jego koszt zwraca mi się po 2-3 miesiącach opłaty za serwis.
Wysłane 2017-04-05 11:35 , Edytowane 2017-04-05 11:46
@1084
przecież własnie pokazałem zysk z oprogramowania rozrywkowego - jest śmiesznie mały przy rynku mobilnym... zyjesz swiatem sprzed 10 lat.
W tamtym roku cały rynek rozrywkowy PC (dektop, laptop i Mac) wygenerował 5 mld USD zysku na świecie. Samo jedno iTunes Apple wygenerowało 46 miliardów. Google Play wygenerował 35 miliardów zysku - 7 razy więcej niż cały świat PC.
uzywajmy liczb a nie Twojego gdybania bo zrobisz z tego równie niepowazne rozważania jak w polityce.
To nie Android z aplikacjami za free.
Android ma obecnie 40% dynamiki wzrostu sprzedaży płatnych aplikacji rozrywkowych rok w rok. W tym czasie świat PC utrzymuje stałe pare procent spadku rok w rok.
Wysłane 2017-04-05 11:40 , Edytowane 2017-04-05 11:40
No tak, za chwilę się dowiem, że rynek gier na konsole Microsoftu i Sony, to też rynek mobilny.
Wysłane 2017-04-05 11:46 , Edytowane 2017-04-05 11:50
@kotin
dlaczego? Poza tym największy sukces bieżącego roku to będzie konsola Nintendo i objawienie gier rpg - nowa Zelda, sprzęt ultra mobilny jednak (swoją droga ponoc z masą niedoróbek, a i tak sprzedaje się rewelacyjnie)
Wysłane 2017-04-05 11:50 , Edytowane 2017-04-05 11:51
@straszny
Bo rynkowi mobilnemu przeciwstawiamy w naszej dyskusji tylko rynek PC, a rynek tych konsol, nie.
PS
Wymieniłem jakich.
Wysłane 2017-04-05 11:52 , Edytowane 2017-04-05 11:52
@kotin
to dopisałem, sukcesy na rynku konsol też mają rozwiazania najbardziej mobilne.
Swoją drogą Zelda mi się tak spodobała że sam mysle o kupieniu Switcha, czekam na rev. 2 albo rev. 3 ... zeby mi się nie rysował i nie wyginał :D
Wysłane 2017-04-05 11:58
@straszny
Rynek mobilny i tak się szybko rozwija, nie musisz sztucznie podwyższać proporcji trendu, traktując rynek mobilny całościowo, a z nie mobilnego (umownie) wydzielać tylko część zwaną ryniem PC, a o konsolach Sony i Microsoftu, oraz grach na nie nie wspominać w swoim porównaniu w ogóle. To zróbmy tak, że nie tylko te konsole, ale i laptopy pomińmy w porównaniu. Zwycięstwo mobilków będzie jeszcze większe, tylko co to na wspólnego z prawdziwym obrazem sytuacji?
Wysłane 2017-04-05 12:06 , Edytowane 2017-04-05 12:16
straszny
największy sukces bieżącego roku to będzie konsola Nintendo i objawienie gier rpg - nowa Zelda
A ty miałeś tą konsolę w ręku? Bo moim zdaniem to będzie 90% zwrotów bubla. Ta konsola się rozłazi w rękach. Jak nie wydadzą poprawionej wersji to w ciągu roku każda wróci do naprawy.
uzywajmy liczb
Ok. W 2014 taki LOL zarobił miliard dolarów w 2016 1.7 miliarda.
Ja tutaj nie widzę spadku.
Samo jedno iTunes Apple wygenerowało 46 miliardów
A to oni sprzedają programy jakieś? To skoro tak, to proszę dolicz zarobki z całego sprzętu na świecie obsługiwanego przez PC. Same zyski ze sprzętu medycznego lub laboratoryjnego zwiększą zyski o gigantyczne liczby.
Za chwile zyski z Allegro zaczniesz wliczać, albo OLX.
Wysłane 2017-04-05 12:13 , Edytowane 2017-04-05 18:10
@1084
miałem i właściciel miał strasznie irytujący problem z synchronizacją sticków . Ekran wyglądał bardzo dobrze.
Oczywiscie ze wymaga poprawek, ale jako prowadzący serwis na pewno pamiętasz koszmar serwisowy np X-boxa, masowy reballing, albo przegrzewajace się pierwsze PS3.. a przecież i tak sprzedawały sie rewelacyjnie.
Ja czekam na rev 2 albo najlepiej rev 3.
Zelda genialna.
---
edit - na durne argumenty poza finansowe nie odpowiadam.
Wysłane 2017-04-05 12:19 , Edytowane 2017-04-05 12:19
straszny
jako prowadzący serwis na pewno pamiętasz koszmar serwisowy np X-boxa, masowy reballing,
Reballing to tylko partacze robili, tam do wymiany chipy były. I akurat dla mnie wydanie takiej konsoli to sama frajda była.

Ale tutaj, kurcze, no to całe jest do poprawy. Badziewne materiały, jak z bazaru. Zelda oczywiście fajna.
Wysłane 2017-04-05 13:58
Moim zdaniem AMD na Ryzenach wyjdzie bardzo dobrze. Jest ku temu kilka istotnych przesłanek a wykresy z rynku bym sobie darował bo one o niczym nie świadczą. Chyba, że jest wykres który mi pokaże przyszłość i na tym wykresie będzie pokazane jak firma AMD ostatecznie wyjdzie na wydaniu ryzena. To wtedy uwierzę w te wykresy bo na razie to one pokazują tylko co było a nie co będzie.
Po pierwsze Ryzen jest o niebo lepszym procesorem niż dotychczasowe odmiany buldożera. Jak firma przetrwała produkując taki "bubel" to wydając, nie o klasę ale o dwie klasy, lepszy procesor to chyba można liczyć na to, że jej się poprawi a nie pogorszy, logika.
Po drugie AMD wyraźnie nabrało wiatru w żagle i atakuje intela również na rynku profesjonalnym (zapowiedziane jednostki 32 rdzeniowe i 64 wątkowe). Myślę, że firma AMD nie robiłaby takich ruchów gdyby nie była pewna swojego produktu albo ich procesor był po prostu słaby.
Po trzecie AMD od jakiegoś czasu dostarcza procesory do konsol . To ogromy rynek, więc przyszłość platformy x86 jest niezagrożona. Konsole na ARM ? Może kiedyś, ale nie teraz. Jeżeli AMD dostarcza swoje "słabe" procesory już teraz to jest jeszcze większa szansa na to, że kolejna generacja konsol również będzie napędzana ich produktem. Można liczyć też na kolejny bonus w postaci gier które natywnie pisane na konsole a potem portowane na PC będą być może lepiej działać na procesorach AMD (takie moje gdybanie ale chyba niepozbawione logicznych podstaw).
Co do oceny wydajności procesora w grach to nadal uważam, że to mało miarodajny wskaźnik dla przeciętnego użytkownika. OK lepszy procesor da wyższą wydajność co do tego nie ma wątpliwości, ale wszystkie gry mają coś takiego jak USTAWIENIA. Dzięki nim można zjechać suwaczkami tak, że nawet 5 letni komputer osiąga wyniki tych nowych, tyle że z gorszą jakością. Ale gra jest grywalna !
Poza grami takich suwaczków wpływających na prędkość działania nie mają inne programy. Kompresji filmu nie da się przyspieszyć, fotoshop itp programy szybciej nie obrobią zdjęć, programy inżynierskie nie będą działać szybciej bo takiego suwaczka nie ma.
Dlatego mój prawie 10 letni komputer nadal świetnie radzi sobie w WOTa bo na minimalnych ustawieniach mam nawet 120fps. Co prawda nie widzę źdźbeł trawy itp detali ale grać się da. Ale jak odpalę program inżynierski albo kompilator to już niczym nie jestem w stanie go przyspieszyć.
Wysłane 2017-04-05 14:39
Pierwsze poważniejsze przecieki wydajności Ryzena 5 https://www.purepc.pl/procesory/amd_ryzen_5_1600_jest_juz_pierwsza_recenzja_procesora . Chyba nie jest źle . W ukochanych przez wszystkich grach nie ustępuje Ryzenowi 7 a będzie sporo tańszy, ergo opłacalność tego procesora mocno rośnie.
Ja bym się nie zdziwił jakby 4 rdzeniowe Ryzeny 3 w obecnych grach mocno nie ustępowały wyższym modelom (a po podkręceniu być może w ogóle) co przy cenie około 500-600zł może być mega hitem.
Wysłane 2017-04-05 16:07
Yoshi_80
Jak firma przetrwała produkując taki "bubel" to wydając, nie o klasę ale o dwie klasy, lepszy procesor to chyba można liczyć na to, że jej się poprawi a nie pogorszy, logika
Bo CCC. A tutaj lepszy procesor spowodował, że polecieli ceną poza zakres. Mogli by tak zrobić, gdyby Ryzen pasował na stare podstawki. Ale jak trzeba kupić płytę, to tylko ktoś kto jest entuzjastą zdecyduje się na taką platformę.
Ja np. żadnemu klientowi bym tego nie polecił, bo zwyczajnie, było by to według mnie nieuczciwe. Chyba, że by chciał.
Myślę, że firma AMD nie robiłaby takich ruchów gdyby nie była pewna swojego produktu albo ich procesor był po prostu słaby
Pewną ilość procesorów dla rynku pro mają wręcz zagwarantowaną, tylko muszą być mocno kompatybilne z poprzednimi.
Po prostu soft dla tych komputerów jest wielokrotnie droższy od sprzętu.
Wysłane 2017-04-05 18:55
Rynek gier to ina sprawa, ale ma się całkiem dobrze. Rynek sprzętu grania na PC idzie w górę:
[LINK]
Kto jest online: 0 użytkowników, 174 gości