Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 2 :)

skocz

Maveriq

Wysłane 2020-02-05 12:14

Jak takie same? Skoro takie same to w ilości emitowanego zanieczyszczenia na przejechany kilometr :D
Ale własnie czytam, że normy dla kosiarek sa już od 1991r.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2020-02-05 12:19 , Edytowane 2020-02-05 12:19

@Maveriq
no tak tak. Byłoby to ogromne niedopatrzenie jeśli patrzeć na ekologię kompleksowo, gdyby ich nie było.

... zresztą jakby nie było norm, to jak znam polskich cfaniaków zaraz pojawiłyby się specjalne kosiarki z obudową samochodu \"\lol\"

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7383 wypowiedzi

Wysłane 2020-02-05 12:29 , Edytowane 2020-02-05 12:34

@straszny

1. wytwarzanie - proces elektrolizy stosowany do produkcji ogniw ma produkt uboczny - zgadnij jaki?

Albo coś namieszałeś albo coś zjadłeś...\"\hmmm\"
Może chciałeś napisać proces elektrolizy stosowany do produkcji paliwa dla ogniw? Czyli wodoru
Jeśli tak to tak wszyscy chyba wiemy jakie są produkty elektrolizy wody. Ha dwa O. Straszny ten tlen jako produkt uboczny. Natomiast jeśli chodziło ci tu o to że przeciwnicy tej metody pozyskiwania wodoru powołują się na to że do jej przeprowadzenia potrzebny jest prąd który jest najczęściej uzyskiwany z paliw kopalnych to koło si zamyka bo taki sam prąd płynie do akumulatora elektryka.
//Edyta
Może pomyliłeś elektrolizę z najpowszechniejszą obecnie metodą pozyskiwania wodoru czyli reformingiem parowym gazów kopalnych?
Tu rzeczywiście masz produkty uboczne. 
Ale pozyskiwanie wodoru jest w powijakach. Pracuje się nad lepszą, wydajniejszą metodą. 


2. Tak przechowywanie paliwa wodorowego jest droższe i niż ropy ale czy droższe i trudniejsze (jak bardo się rożni) od przechowywania LPG czy CNG? Szczerze nie wiem muszę poszukać i poczytać ale na oko wydaje mi się dość podobne. 
3.  Nexo Crash Test Euro NCAP proszę crash test Nexo. Wypadł w nim lepiej niż np elektryczny Jaguar I Pace. 

Skoro Maveriq przywołał też temat wypadków. Też widziałem jakiś artykuł o tym wybuchu. Ciekawe jaki był wynik śledztwa bo na artykuł o tym się nie natknąłem. Ciekawe też czy i ile podobnych wybuchów zdarzyło się z CNG/LPG.

Natomiast też jakoś pół roku temu czytałem o wypadku auta elektrycznego które zapaliło się zostało ugaszone przez straż po czym odholowane na parking policyjny gdzie po kilku godzinach w uległo samozapłonowi a od niego spaliło się kilka czy kilkanaście aut stojących na tym parkingu. Czytałem wtedy że wtedy że po uszkodzeniu akumulatorów do ponownego zapłonu może dojść nawet 24h później. Podobno tylko strażacy w Szwecji opracowali sposób gaszenia samochodów elektrycznych.  Auto elektryczne po po ugaszeniu pierwotnego pożaru zanurza się w kontenerze z jakimiś płynami/chemikaliami na 24h.  Od razu widać że trochę to kosztowne. Natomiast ciekawi mnie też jak się później takie chemikalia utylizuje itd. Jak dla mnie niewątpliwie dodaje to kolejny + do "ekologiczności" aut elektrycznych o którym nikt nie wspomina przy wszystkich rozważaniach na ich temat. 

straszny

Wysłane 2020-02-05 12:45 , Edytowane 2020-02-05 12:56

@beton
dokładnie tak - chodziło mi o produkcję prądu do procesu. Drugi proces pozyskiwania wodoru jest jeszcze bardziej ofensywny dla ekologii bo produkuje ogromne ilości CO2, zakładam że nie będzie brany pod uwagę, bo wtedy naprawdę już byłoby to bez sensu. 

 taki sam prąd płynie do akumulatora elektryka.

zgadza się, więc po co wymyślać coś kolejnego, w gruncie rzeczy takiego samego? Jeśli dystrybucja prądu do ładowania baterii jest banalnie prosta i generalnie wymaga tylko tuningu/rozbudowy już działające sieci a nie budowy wszystkiego od zera ? 

btw: para wodna, podobnie jak CO2 jest gazem cieplarnianym.

Dla mnie ideałem przemysłowego, działającego na całym świecie systemu byłaby produkcja prądu z OZE/atomu i rozprowadzanie tego do samochodów bezemisyjnych na baterie właśnie. Ideałem byłoby 100% OZE, ale to już jest bardzo trudne.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Maveriq

Wysłane 2020-02-05 12:50

Bo problem z elektrykami nie polega na zasilaniu, a na samej baterii.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

kotin

Wysłane 2020-02-05 13:20 , Edytowane 2020-02-05 13:20

Na szczęście to wypadki, nie reguła, że akumulatory płoną - niedawno, niedaleko mnie:
https://dziennikbaltycki.pl/pozar-samochodu-osobowego-w-zajaczkowie-na...

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Lenovo G70-70 i5-4210U/8GB/500 GB SSD (zmieniony).

straszny

Wysłane 2020-02-05 13:25 , Edytowane 2020-02-05 13:26

@kotin
wszystko kwestia sprawdzenia statystyki. Takie wypadki są niesamowicie nośne medialnie, przyciągają nieproporcjonalnie dużo uwagi i dziwnych emocji, szczególnie w społeczeństwach o niskim dochodzie, w stylu "hehehe mój stary Golf tyle lat jeździ i się ropa nie pali a tu proszę kupił jakieś wymyślane BMW i mu sie od razu sfajczył..." ... bardzo łatwo o błąd percepcji ;)

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

kotin

Wysłane 2020-02-05 13:31

@straszny
Chyba dokładnie tak właśnie napisałem, prawda? :-)

Jeżeli będę zmieniał ma stare lata samochód, to na hybrydę właśnie. Elektryk ma swój urok, ale za względu na psa, co najmniej jeden długi wyjazd rocznie - wakacyjny, robimy samochodem. Elektryk na trasie w Bieszczady jest jeszcze do wytrzymania(?), ale do Chorwacji, albo Francji, to bym się wściekł. \"\lol\"

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Lenovo G70-70 i5-4210U/8GB/500 GB SSD (zmieniony).

straszny

Wysłane 2020-02-05 13:39 , Edytowane 2020-02-05 13:59

@kotin
dlatego, póki ładowarek na prąd nie ma naprawdę mega dużo, wg mnie najlepsza hybryda to PHEV+range extender. Do pracy robiąc max 40 km jedziesz 100% na prądzie, w pracy/w domu doładowanie z gniazdka. W dłuższej trasie żeby cały czas jechać na silnikach elektrycznych to tak jak moja Honda- silnik benzynowy włącza się i dorabia prąd.

Sama hybryda PHEV mi nie pasi kompletnie, bo po zużyciu energii na 40 km nagle zaczynasz jeździć na wymuszonym silniku spalinowym, a przy kombinacji PHEV+extender, masz sprawność silników elektrycznych zawsze do dyspozycji. Wg mnie kto raz dłużej pojeździł na silnikach elektrycznych za nic nie wróci do silników tłokowych i biegów.

tylko pytanie... kiedy pojawi się taka wersja CR-V ? :-P

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7383 wypowiedzi

Wysłane 2020-02-05 14:00

@straszny
Tak jak pisałem to jest wszystko w powijakach. Znamy jeszcze kilka innych metod pozyskiwania wodoru tyle że też albo nie są 100% czyste albo bardzo drogie. Ale naukowcy pracują nad tym żeby je ulepszyć, dopracować i obniżyć koszty. 
Wiesz pierwszy TV 4k kilka lat temu też kosztował krocie a teraz za 1,5k pln sobie taki kupisz. 


OZE są uzależnione od warunków geograficznych (min) i też  nie czarujmy się nie są takie w 100% cacy.

Maveriq

Wysłane 2020-02-05 22:55

Czemu UE nie promuje LPG?

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

kotin

Wysłane 2020-02-05 23:21

@Maveriq
Komu oprócz użytkowników na tym zależy?

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Lenovo G70-70 i5-4210U/8GB/500 GB SSD (zmieniony).

maq2

  • maq2
  • wiadomość Użytkownik

  • 2250 wypowiedzi

Wysłane 2020-02-05 23:35

UE... powinno, przecie to ekologia.

Maveriq

Wysłane 2020-02-06 00:53

Ze spalaniania litra LPG powstaje prawie o połowę mniej CO2, niż ze spalania litra diesla.
Samochody na LPG w wiekszości wypadków nie spalają 2x tyle, co diesel a znowóż sa znacznie prostsze i tańsze w produkcji i eksploatacji. Poza tym produkują znacznie mniej pozostalych (moim zdaniem znacznie bardziej szkodliwych substancji). Przypomnijmy, że kilkanascie tys zł w cenie każdego nowego samochodu z silnikiem diesla to tylko walka z NOx.
Dlaczego więc UE pozwala dieslowi w ogóle istnieć?
No poza tym, że jest sterowana VAGiem i Boschem.
A do niemal ubicia LPG doprowadzili zmuszając do zmniejszania w trybie testowym emisji CO2 przez benzyniaki, przez co konieczna była komplikacja układów wtryskowych powodująca znaczne skrócenie żywotności silników przez tworzenie nagarów - wtrysk bezpośredni.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

kotin

Wysłane 2020-02-06 09:12 , Edytowane 2020-02-06 09:14

Jak więc widzicie, złożenie władzy w ręce niewybieralnych urzędników, źle się kończy. Nie do końca wtedy wiadomo, czyje interesy reprezentują i czy w ogóle czyjeś. Bo może być tak, jak w polskim kuratorium oświaty. Urzędasy dostają kasę za nowy program. Żeby uzasadnić swoje poczynania, jest on bardziej restrykcyjny i wymagający, niż poprzedni, (bo kto da kasę za łagodniejszy program)? W rezultacie dzieci mają coraz większą górę wiedzy do nauczenia, bez szansy na utrwalenie wiadomości, bo program goni, a kierowcy i firmy samochodowe w Europie mają nie do końca sensowne przepisy. Cieszą się tylko urzędasy, bo dostali premie za lepszy program. Przed kim odpowiadają? To warto sprawdzić, ale według mnie przed nikim, bo przed Bogiem i Historią, to już niemodnie, a przełożeni są oceniani za aktywność urzędników i koło się zamyka.

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Lenovo G70-70 i5-4210U/8GB/500 GB SSD (zmieniony).

straszny

Wysłane 2020-02-06 09:40 , Edytowane 2020-02-06 10:51

@Maveriq
zadajesz kolejne słabe pytanie a nasi koledzy odpowiadają równie bez sensu. EU promuje LPG (fakt ze nie przesadnie mocno, ale to oczywiste), są dofinansowania do dystrybucji, do zakładania działalności korzystania lub dystrybuowania itd. Jest traktowany zdecydowanie delikatniej w prawodawstwie EU niż silniki diesla czy nawet silniki benzynowe.

LINK
(federacja sprzedawców i dostawców LGP - to jest wspierane z budżetu EU)

Jak więc widzicie, złożenie władzy w ręce niewybieralnych urzędników, źle się kończy. 

jak widzicie wystarczy google żeby nie wyciągać bez sensu wniosków, ale nie.. prościej klepać wyuczone formułki.

Dlaczego więc UE pozwala dieslowi w ogóle istnieć?
No poza tym, że jest sterowana VAGiem i Boschem.

jako że pytanie zawiera nieprawdziwą odpowiedź ustosunkowywanie się do propagandki nie ma sensu. EU zostawiło prawo banowania samochodów z napędem diesla państwom członkowskim, państwom, miastom i gminom - też pewnie źle że promują oddolną swobodę regionów. W tej chwili 24 stolice i duże miasta EU podały już terminy z zakazem poruszania się samochodów napędzanych na ropę na ich terenie (wchodzące w życie od 2030 do 2050), i cały czas dochodzą do tego kolejne regiony z podawanymi terminami zbanowania diesli. Ale hej! Po co to sprawdzać, prościej klepać wyczuone formułki jacy to są źli urzędnicy. 

na granicach miast mają powstać wielkie parkingi skomunikowane autobusami/metrem/koleją/elektrycznymi taksówkami/transportem osobistym (segwaye, hulajnogi, rowery, rowery elektryczne itd), na których ludzie bedą zostawiać samochody spalinowe i przesiadać się do ekologicznych dla miasta środków transportu.


ps
samochody z napędem LPG nie podlegają takim banom, jeśli spełniają obecne wyśrubowane normy emisji, a spełniają je bez problemu. Zresztą podobnie jak wszelkie hybrydy PHEV czy range-extender, gdzie nie będzie na razie ograniczeń w jeżdżeniu po miastach EU. 

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

kotin

Wysłane 2020-02-06 09:48 , Edytowane 2020-02-06 09:49

@straszny
Mogę się mylić co do urzędników unijnych, skoro tak twierdzisz, to chyba wiesz, a ja faktycznie tematu nie zgłębiałem za bardzo. Natomiast co do urzędników kuratorium, to temat poznałem dogłębnie teoretycznie i w praktyce. 

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Lenovo G70-70 i5-4210U/8GB/500 GB SSD (zmieniony).

straszny

Wysłane 2020-02-06 09:54 , Edytowane 2020-02-06 10:23

@kotin
mi chodzi o to że zrobiło się fatalna maniera wśród nawet inteligentnych ludzi na narzekanie na jakieś mityczne mafie urzędnicze EU. Bardzo zaniża to poziom dyskursu, bo to czyste klepanie ruskiej propagandy.

Kurde, jakie niby? Wszystko tam jest obieralne i weryfikowalne przez kolejne wybory. Nie ma czegoś takiego że prawo stanowi jakaś grupka nieznanych z imienia i nazwiska tajemniczych urzędasów. Wszystko jest omawiane jawnie i przede wszystkim głosowane przez wybierany przez obywateli EU parlament. Te historie o złej EU to czysta propagandka ruska (czy Korwin i okolice u nas) mająca na celu zdeprecjonować bardzo sprawnie zarządzany organizm (w końcu tyle różnych państw i interesów na raz jest tu koordynowane! Dla mnie to jest cholernie imponujące że rozbieżne interesy tylu państw są tam godzone) . 

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

kotin

Wysłane 2020-02-06 10:02 , Edytowane 2020-02-06 10:27

@straszny
Przepraszam za ruską propagandę. Postaram się powstrzymać, przynajmniej do obiadu. :-P ;-)

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Lenovo G70-70 i5-4210U/8GB/500 GB SSD (zmieniony).

nosweratu

Wysłane 2020-02-06 10:43

pozwolę sobie dodać trochę do tematu - w UK za 15 lat 0 nowych diesli - ale też 0 innych silników spalinowych - także w hybrydach... link zmierzch burczącej/klekoczącej/(czy choćby mruczącej) motoryzacji nadchodzi....

skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 369 gości